/Files/images/295.jpg

Подорож із мудрою Вороною

(Логіко-математичний розвиток)

середня група

Мета: Закріплювати вміння встановлювати рівність та нерівність предметів, використовуючи слова «один», «багато», вправляти в узгодженні числівників з іменниками. Вправляти в кількісній та порядковій лічбі в межах 10. Учити порівнювати предмети за розміром і формою. Формувати вміння знаходити склад числа «3», «4», «5», шляхом обєднання групи предметів. Закріпити знання про геометричні фігури: трикутник, прямокутник, квадрат.

Повторити кольори. Виховувати працьовитість.

Матеріали: іграшка Ворони, овочі та фрукти, матеріали до дидактичних ігор; набір карток із цифрами від «1 до 10», геометричні фігури, лічильні палички.

Організаційний момент:

(До малюків завітала мудра Ворона)

Дидактична гра:

«Що це виросло на грядці та в саду?»

(Порівняння овочів та фруктів за розміром, формою, кількістю).

(Розгадування загадок про овочі)

(Порядкова та кількісна лічба, позначення відповідною цифрою)

Дидактична гра:

«Розклади овочі та фрукти»

(Діти розрізняють овочі та фрукти)

Дидактична гра:

«Зваримо борщ та компот»

(Робота в групах. Діти розкладають відповідні овочі та фрукти до каструль)

Фізкультхвилинка

«Маленька людина»

Розвязання прикладів та повторення кольорів.

(Діти розглядають веселку, повторюють кольори; порядкова та зворотня лічба; Діти розвязують приклади і повторюють кольори)

Дидактична гра

«Будуємо комору»

(Діти будують з паличок комори для овочів різного розміру, повторюють геометричні фігури: квадрат, прямокутник, трикутник.

Підсумок заняття

Мудра Ворона хвалить дітей за гарні відповіді і обіцяє до них знову завітати.

Загадки про овочі:

Хто найстарший на городі,

Лад дає усьому роду?

Золотиста каша з ним

До вподоби всім малим.

(гарбуз)

Оранжева сестриця

І в суп, і в борщ згодиться.

(морква)

Ой даремно нарікають,

Що до сліз я допікаю.

Прожену усі хвороби,

Якщо вам я до вподоби.

(цибуля)

/Files/images/21(83).jpg

Тема: «Тварини навколо нас»

Домінантні складові: ознайомлення з природою, мовленнєве спілкування, логіко-математичний розвиток, малювання (ізотерапія).

Мета: формувати уявлення дітей про свійських тварин, про їхній зовнішній вигляд; вправляти дітей в назвах свійських тварин та їхніх дитинчат. Ознайомити хто з домашніх тварин де живе і що їсть; вчити дітей встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, закріпити узагальнюючі поняття, закріплювати з дітьми поняття відстань, як можна її виміряти, вправляти у лічбі в межах 10; розвивати вміння порівнювати та аналізувати події в казках та реальному житті; вчити дітей визначати характерні ознаки півника (маленька кругла голівка, тулуб овальної форми, вигнута спинка, випнута грудка), вчити зображувати дрібні деталі: гребінець, борідку, пишний хвіст; вчити малювати пальчиком, виховувати цікавість до малювання на склі.

Матеріали: предметні картки з теми «Свійські тварини» із зображенням свійських тварин та їхніх дитинчат, матеріали до гри «Хто де живе?», «Диво тварини», «Назви правильно», мультфільм (Фрагмент) «Симфонія пташиного двору», дошки для малювання на склі, гуашеві фарби, серветки.

Хід заняття:

І. Організаційний момент.

В: Діти погляньте, хто це нас тут чекає? Та це ж півник! Давайте його роздивимось. (Діти розглядають півника). Цей птах живе поряд з людьми, на сільському подвір’ї. Півник запрошує нас подивитися мультик, тож сідаємо зручненько і дивимось. (Діти переглядають фрагмент мультфільму).

ІІ. Основна частина.

В: Діти ми подивились мультфільм про тварин, які живуть на сільському подвір’ї поряд з людиною.

В: Діти, як називаються ці тварини? (Свійські, домашні).

В: А чому їх називають свійськими? (Вони живуть поруч з людиною, вона доглядає за ними, годує їх, будує їм житло).

В: Правильно, людина турбується про домашніх тварин, а вони приносять їй користь.

В: Давайте розглянемо зовнішній вигляд домашніх тварин. (Діти підходять до дошки на якій закріплені предметні картки з теми «Свійські тварини», розглядають картки, а вихователь описує зовнішній вигляд тварин).

Дидактична гра

/Files/images/kartinki-domikov-zhivotnyh-dlja-detej_17_1.jpg

«Допоможи тваринам знайти свій будиночок»

В: Людина будує для корови будинок, як він називається? (Корівник)

А де живе кінь? (У стайні (конюшні)).

А у собаки, як називається будиночок? (будка).

А де живуть кури з півником? (курнику)

А овечки і кози живуть у загоні.

(Діти розкладають пазли поєднуючи відповідні деталі)

Проблемні запитання

В: Діти курочка менша від собаки. Чому тоді курник більший від собачої буди?

А де живуть дикі звірі?

Загадки про тварин

В: А відгадайте загадки про тваринок

1) Хтось у лузі їсть траву,

Голосно говорить «Му-уу».

Молоко дає чудове,

Знають діти: це – (корова).

/Files/images/krem-burenka.jpg

В: Діти корівка дає людям молоко з якого роблять сметану, сир, йогурт, морозиво.

2) Хто в гарячий день на лузі,

Випасається в кожусі? (вівця).

/Files/images/335.jpg

В: Вівця дає людям вовну з якої роблять теплі зимові речі: кофтинки, шкарпетки, рукавички.

3) Здавна людям помагає,

Довгий хвіст і гриву має,

Любить сіно пожувати,

«І-го-го» - ірже завзято,

Бо не відає про лінь,

Як працює в полі … (кінь)

/Files/images/wp5e447ad8_05_06.jpg

В: Коник допомагає людям у полі, перевозить вантажі і таке ін.

4) «Ко-ко-ко» - лунає зранку,

Принесе нам до сніданку

Пташка золоте яйце – і корисне, і смачне

Щож оце за чуба турка?

Це ряба матуся …(курка)

/Files/images/chicken-vector-5.jpg

В: Кури дають людям яєчка, з яких люди роблять багато корисних страв.

В: Діти, а давайте трішки пограємось, облаштуємо іграшкове сільське подвір’я: «Хто де буде тут жити?» (Діти беруть атрибути до гри і гаються).

Мовленнєва вправа.

«Назви правильно»

(члени сім’ї домашніх тварин)

В: Діти, кожен із вас живе у родині з мамою і татом, звірятка також мають свою сім’ю. Давайте допоможемо їм об’єднатися.( Кінь – кобила – лоша), (Качур – качка – каченя), (Бичок – корівка – теля), (Півень – курка – курча).

Діти, а у вас ще є родичі, які не живуть разом з вами?

Так і свійські тварини мають родичів, які живуть у дикій природі: у лісі, в полі. Давайте пригадаємо їх.

В: Поросятко живе в хліві, а в лісі…(дика свиня)

Кролик живе в клітці, а в полі живе … (заєць)

Собака живе вдома, в лісі живе … (вовк)

Коза живе в загоні, а в лісі … (косуля)

Курочка живе в курнику, а в полі … (куріпка)

Логіко-математична вправа

/Files/images/8714.jpg

«Тварини в казках»

В: Трапляються дива, коли відомі нам тварини, потрапляють у казку, і там вони живуть зовсім іншим життям. Наприклад котик. У яких казках ми його зустрічаємо? («Котик і півник», «Пан Коцький», «Ріпка»). А півник? («Котик і півник», «Курочка і півник», «Півник і двоє мишенят».

В: А в якій казці живуть козенята? («Вовк і семеро козенят»)

В: Зараз я буду чарівником, і перетворю діточок на маленьких козенят (Дітям одягають наголівники козенят)

В: Козенята вас потрібно порахувати, чи дійсно вас сім. Тримайте м’ячики і перевіримо (сім м’ячиків із цифрами від одного до семи).

В: Діти зверніть увагу на хатинку, скільки в хатинці козенят? (Жодного)

В: Що зробити, щоб у хатинці стало багато козенят? (Зайти всім до хатинки)

В: Що зробити, щоб у хатинці залишилось тільки два козенятки? (П’ять

козеняток повинні вийти)

В: Козенятка, а давайте з вами трішки пограємось і відпочинемо.

Фізкультхвилинка

«Дружна сімейка»

(Музична пауза)

В: Козенята, нас з вами запросили у гості маленькі жабки, вони живуть он у тому болоті. Але щоб до них потрапити потрібно виміряти відстань від хатинки до болота, і побудувати доріжку.

В: Як можна виміряти відстань від хатинки до болота? (Кроками, паличкою, мотузочкою).

В: Давайте викладемо доріжку з дощечок на яких є позначки від 1 до 10.

В: Ось ми і біля жабок, давайте пограємо у гру «Жабка» (психологічне розвантаження)

Я піду до річки, упіймаю жабку

І ледь, ледь потисну мокру її лапку.

Не пручайся жабко, не спіши лякатись.

Просто я з тобою, хочу привітатись.

(Діти скидають атрибути до гри)

В: А що ж діти ходім назад на сільське подвір я. Але що ми бачимо, щось тут сталось.

Дидактична гра

«Дивотварини»

В: А що це за дивотварини з’явились у нас на подвірї. Давайте придумаємо їм назви. (Собаколис, Зайцекінь, Свинобегемот)

В: Їх мабуть хтось зачаклував, треба їх розчаклувати. (Діти з’єднують частини правильно)

Малювання на склі на тему:

/Files/images/rooster-hen-chickens-cartoon-24875382.jpg

«Півникова родина»

Мета: вчити дітей малювати півника, курочку та курчатко передаючи характерні ознаки зовнішньої будови. Вчити малювати на склі пальчиком. Дотримуватись правил техніки безпеки під час малювання: не брати пальчик з фарбою в рот, не терти очі та ін. Вчити дітей малювати акуратно, не бруднитись, виховувати цікавість до малювання.

В: Що ж півникові і його родині сподобались ваші малюнки і за це він дарує вам яєчка з сюрпризом.

Кiлькiсть переглядiв: 3282

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.