Проблема над якою працює вихователь: Використання танцювальних вправ у оздоровчих іграх, формування навичок здорового способу життя у дошкільників.
«Тільки в русі і через рух дитина розвивається,
впізнає світ у його багатогранності,
набуває нових умінь, гартує тіло.»
Ян Амос Каменський
Особливе місце у формуванні дитини як цілісної особистості посідає фізичний розвиток. Але в сучасному світі комп’ютерних технологій залучити дітей до фізичних навантажень, все важче і важче. Діти майже не зацікавлені в грі на свіжому повітрі, більшість із них вважає ,що краще провести весь вільний час за комп’ютером, планшетом або телефоном. Тож я зіштовхнулася із нелегким завданням, зробити заняття з фізкультури і інші форми фізичного виховання захоплюючими, неповторними, сучасними. Глибоко переконана: слід так проводити кожну форму фізичного виховання, щоб у малюка захоплювало подих від виконання рухів, доречного музичного супроводу, сучасного обладнання, вдало підібраних дидактичних методів і прийомів.
На наших заняттях, я намагаюся по максимуму зацікавити дітей, в нас є багато власноруч записаних дисків із ритмічною музикою на різні види вправ, вся робота спрямована на те щоб дитині було цікаво та зрозуміло, так, щоб у малюка виникали лише позитивні емоції такі, як радість руху, задоволення від власної спритності, захоплення своїми досягненнями та успіхами своїх товаришів... Втілюючи цей принцип у своїй практиці, використовую різні види занять:
Ø Степ аеробіка:( Степ-аеробіка — це тренування, в основу якого покладено різні способи спуску та підйому на спеціальну степ-платформу. При виконанні вправ на степ - платформах, всупереч існуючій думці, навантаження на ноги не більше, ніж при виконанні інших видів вправ. Під час занять на степ-платформах покращується вентиляція легенів, поступово формуються навички правильного дихання під час рухів. Ці заняття цілком підходять для дітей різних вікових груп і різного рівня підготовленості.
Виконуючи під музичний супровід певні рухи на степ- платформах, різні варіанти кроків з підйомом та спуском з платформи, швидкі переходи, часто змінюючи при цьому ритм і напрямок рухів, можна отримати навантаження, яке відповідає біговому тренуванню.Завдання занять зі степ аеробіки:
· допомагає координувати рухи,
· бути спритним та витривалим,
· сприяє формуванню постави,
· кістково-м’язового корсету,
· розвиває координацію рухів,
· серцево-судинну,
· дихальні системи,
· посилює обмін речовин в організмі,
· розвиває інтерес до занять із фізичної культури,
· естетичний смак,
· позитивно впливає на психічний стан дитини.)
Ø Стретчинг: ( В основу покладено статичне розтягування м’язів тіла та хребта, суглобів рук та ніг. Переважно це вправи з лікувальної фізкультури. Стретчинг широко використовують також у системі масажу та самомасажу, а ще як засіб релаксації. Найефективнішим при цьому є самоманіполювання тілом у повільному темпі. Вправи спрямовані на профілактику різних деформацій хребта, зміцнення м’язів суглобів, координацію рухів, оздоровлюють дітей, виховують витривалість та старанність. Заняття проводять у формі сюжетно-рольової або тематичної гри. Кожна вправа передбачає втілення дитиною якогось образу, сприяє розвитку її творчих і акторських здібностей. Завдяки заняттям в дітей зникають комплекси, пов’язані з фізичною недосконалістю тіла. Малюки набувають нового рухового досвіду, що дозволяє їм почуватися сильнішими і впевненішими, у них підвищується опірність організму до різних захворювань.)
Ø Дихальна гімнастика: ( Дихання - це життя. З вдихом в організм дитини надходить кисень, необхідний для правильного функціонування всіх органів і систем. Але сьогодні поговоримо не про чистоту повітря і його екологічності, а про техніку правильного дихання.Дихальна гімнастика для дітей сприяє нормальній роботі головного мозку, нервової системи, серця і легенів, допомагає позбутися багатьох хвороб і навіть покращує функціонування травної системи. Такі заняття стають ідеальним доповненням будь-якого лікування, розвивають дихальну систему дитини, а також допомагають збільшити рівень опірності організму до зовнішніх впливів.Головне завдання дихальних вправ - навчити малюка правильно глибоко дихати, розширюючи грудну клітку і максимально наповнюючи легені при вдиху, а на видиху повністю звільняючи їх від залишкового повітря шляхом стиснення. Якщо дитина звикне дихати через ніс, це дозволить позбутися від нежиті, скоротить ймовірність простуд і бронхітів, а також допоможе швидше відновитися після перенесених захворювань органів дихання.
Ø Аеробіка: (Оздоровчі види аеробіки стали нині дуже популярні завдяки її ефективності, доступності та емоційній забарвленості.Заняття з дитячої аеробіки проводимо у спортивній залі чи підготовлених для цього кімнатах під музичний супровід. їх особливість полягає в тому, що темп рухів і інтенсивність виконання вправ задається ритмом музичного супроводу, а добір вправ забезпечує вплив на різні системи дитячого організму,зокрема:
· бігові і стрибкові вправи переважно впливають на серцево-судинну систему;
· нахили і присідання - на руховий апарат;
· вправи на релаксацію - на центральну нервову систему;
· вправи в партері (у положенні лежачи, сидячи) розвивають силу м'язів і рухливість у суглобах.
Ø Хореографія
Дуже подобаються дітям заняття хореографією. Такі заняття зазвичай спрямовані на:
· тренування всіх груп м'язів;
· розвиток вестибулярного апарату;
· розвиток спритності;
· розвиток швидкості;
· поліпшення координації рухів.
Заняття хореографією можуть містити елементи акробатики. Навчання дітей акробатичних вправ відбувається у формі гри, тож проходить весело і цікаво.Діти із задоволенням займаються хореографією, поступово у них формується пластичність рухів та правильна постава.)
Отже, можна зробити висновок, що фітнес-програми для дитини - це не лише запорука гармонійного фізичного і психічного здоров'я, а й цікаве проведення часу зі своїми однолітками. Охорона та зміцнення здоров'я дітей, формування звички до здорового способу життя залишаються першорядним завданням нашого дошкільного закладу. Тож, уся діяльність нашого педагогічного колективу переслідує здоров'язбережувальні цілі і передбачає формування у дошкільників свідомого ставлення до здоров'я, як важливої життєвої цінності.
Коментарi