/Files/images/1389981671.png

Проблема над якою працює вихователь: "Застосування ІКТ на музичних заняттях".

/Files/images/12345.png

Музика має велику силу емоційного впливу, виховує почуття людини, формує смаки. Тому музичне виховання потрібно починати в дошкільному віці, так як долучаючись до культурної музичної спадщини, дитина пізнає еталони краси, привласнює цінний культурний досвід поколінь. Музика пов’язана з розвитком емоційної чутливості, з вихованням таких якостей особистості, як: доброта, вміння співчувативихованням іншій людині.

Для формування і розвитку у дітей стійкого пізнавального інтересу, перед музичним керівником повинно стояти завдання: зробити освітню музичну діяльність цікавою та насиченою, тобто матеріал повинен містити в собі елементи незвичайного, дивовижного, несподіваного, викликати у дітей інтерес до навчального процесу. Організувати процес навчання так щоб дитина займалась активно, з захопленням і цікавістю, допомагає використання мультимедійних посібників, котрі можуть урізноманітнити процес знайомства дітей з музичним мистецтвом, зробити зустріч з музикою більш яскравою та цікавою. Тому було вирішено у своїй роботі активно впроваджувати інформаційно-комунікаційні технології (далі ІКТ). Застосування ІКТ в роботі з дітьми полягає у тому, що педагог використовує в своїй роботі мультимедійні можливості комп’ютера для підвищення мотивації до навчання і полегшення засвоєння дітьми навчального матеріалу різноманітної спрямованості.

/Files/images/vliyanie_muzyiki_na_psihiku_cheloveka_02jpg.png

Використання ІКТ на музичних заняттях робить процес навчання більш цікавим та інтенсивним. Заняття стають яскравішими, емоційнішими, із застосуванням великої кількості ілюстративних, музичних та відеоматеріалів. При цьому комп’ютер тільки доповнює педагога, а не замінює його.

В основі використання комп’ютера на музичному занятті лежить метод ефективної організації середовища й педагогічного процесу. Заняття проходять у новій і цікавій для дітей формі. Розвивається пам’ять, увага, спостережливість. У дошкільників формуються стійкий інтерес до музики, передумови теоретично-аналітичного мислення. На заняттях з використанням комп’ютера у дошкільників формуються передумови мотиваційної, інтелектуальної готовності до життя в інформаційному суспільстві. Під час проведення таких занять чергуються розумове, емоційне та фізичне навантаження, створюється позитивна атмосфера, що дозволяє дітям легко, з більшим інтересом засвоювати необхідні знання, сприймати та виконувати музичні твори, виконувати елементарні музичні вправи та рухи під музику.

Комп’ютер став на музичних заняттях ядром розвиваючого предметного середовища. Він розглядається не як окреме ігрове обладнання, а як все проникаюча універсальна інформаційна система, здатна з’єднуватися з різними напрямками освітнього процесу, збагачувати їх і в корені змінювати музично-розвиваюче середовище дитячого садка в цілому. Застосування інформаційно-комп’ютерних технологій на музичних заняттях є невід’ємною частиною загальної системи педагогічної роботи, спрямованої на всебічний гармонійний розвиток кожної дитини.

/Files/images/cke_176_1__1.png

Різновидами використання ІКТ на музичних заняттях є:

- Мультимедійні презентаціі (включають в себе анімацію, аудіо і відео-фрагменти з елементами інтерактивності. Використання ІКТ, розробка своїх мультимедійних проектів, навчально-методичних та ігрових посібників і впровадження їх в практичну діяльність педагога дозволяє підвищити якість організації в навчально-виховному процесі, зробити процес навчання цікавим, а розвиток дитини ефективним, відкриває нові можливості навчання не тільки для дитини, але і для педагога. В педагогічній діяльності музичного керівника, комп’ютер виконує роль :

-джерела інформації;

-наочного посібника (якісно нового рівня з можливостями мультимедіа і телекомунікації);

-засобу зберігання необхідних для роботи матеріалів.

Використання ІКТ в музичному вихованні дітей дає наступні переваги і допомагає вирішити ряд задач :

- покращується запам’ятовування пройденого матеріалу;

- посилюється пізнавальний інтерес дошкільників;

- демонстрація інформації на екрані в ігровій формі викливає у дітей велику цікавість;

- несе в собі образний тип інформації, що зрозумілий дошкільнятам;

- рухи, звук, мультиплікація надовго зацікавлює дитину;

- розвивається інтерес дитини до самостійного вирішення завдань;

- дозволяє зробити музичне заняття привабливим і по справжньому сучасним, здійснювати індивідуалізацію навчання;

- робить матеріал доступним для сприйняття не тільки через слухові аналізатори, а й через зорові;

- допомагає істотно розширити понятійний ряд музичних тем;

- дозволяє збагатити методичні можливості спільної діяльності педагога і дитини, надати їй сучасний рівень;

- активізує творчий потенціал дитини, сприяє вихованню інтересу до музичної культури.

Таким чином ІКТ відкривають нові можливості в розвитку форм і змісту різноманітних видів музичної діяльності. Використання мультимедіа презентацій доцільно за допомогою мультимедійного проекторного екрану.

Завдання музичного виховання реалізуються шляхом використання декількох видів музичної діяльності в дошкільному закладі: слухання музики, співів, музично-ритмічних рухів, музично-дидактичних ігор. Засоби новітніх інформаційних технологій включаються у всі види музичної діяльності. Тож пропоную детальніше ознайомитись з використанням ІКТ в різних видах музичної діяльності.

Сприйняття музики. До сприйняття музики відносимо демонстрацію портретів композиторів; використання ілюстрації до музичного твору, підбірок слайдів чи відео. За допомогою ІКТ діти можуть віртуально потрапити в концертний зал, вивчати творчість композиторів, познайомитись з різними музичними жанрами. Цікаво, яскраво і зрозуміло можна познайомити дошкільників з різними видами мистецтва, такими як театр, балет, опера, продемонструвавши не тільки ілюстрації, а й відеоролики. Мультімедіа-презентації дозволяють збагатити процес емоційно-образного пізнання, викликають бажання неодноразово прослуховувати музичний твір, допомагають надовго запам’ятати запропонований для прослуховування музичний твір, а зорове сприйняття досліджуваних об’єктів дозволяє швидше і глибше сприймати новий матеріал, урізноманітнює дитячі враження.

Музично-ритмічні рухи. В цьому виді музичної діяльності мають місце яскраві презентації, відео-кліпи для знайомства з танцями,особливостями їх виконання. Використання ІКТ при виконанні музично-ритмічних вправ, різноманітних танців допомагає дітям чітко виконувати вказівки педагога, виразно виконувати рухи.

Співи. Співи займають головне місце в системі музично-естетичного виховання дітей дошкільного віку. Цей вид діяльності також передбачає використання ІКТ. Для виразного співу, розуміння змісту слів, музичного образу пісні, можуть бути використані презентації до різних пісень. Працюючи над якісним виконанням пісень, може використовуватись відео з записом дітей, які гарно і правильно співають, або відео професійних співаків. Також, використовуючи відеоілюстрацій з елементами анімації, можна працювати над розвитком голосу, співочого діапазону. Застосування мультимедіа у навчанні дітей співу може значно підвищити пізнавальний інтерес дошкільнят під час музичних занять. Дитина в дошкільному віці оволодіває різноманітними символами, знаками і наочними моделями. Однією із моделей є мнемо-таблиця – схема, в яку закладена певна інформація, яка полегшує процес запам’ятовування інформації. Наприклад, на кожне слово або словосполучення в тексті пісні придумується зображення. Таким чином текст пісні замальовується схематично. Після цього дитина по пам’яті, використовуючи графічне зображення , відтворює текст цілком.

Музично-дидактичні ігри. Якщо їх демонструвати у вигляді презентацій, то можна в доступній, зрозумілій формі розвивати тембровий, мелодійний, динамічний слух, почуття ритму, здатність розрізняти характер і настрій музичного твору, розширювати кругозір дітей. Музично-дидактичні ігрові посібники з аудіо-додатками призначені для організації самостійної і спільної діяльності дітей 6 років. Також вони направлені на накопичення досвіду сприйняття музики, формування уявлень про музичні звуки та їх якості, розвиток музичного слуху у дітей, орієнтовані на стимулювання самостійного пізнання, творчого процесу, ініціативи, свободи вибору.

Гра на дитячих музичних інструментах. Для знайомства з музичними інструментами і специфікою їх звучання використовуються презентації-концерти. Також мають місце і презентації для навчання дітей гри в оркестрі.

/Files/images/kons6.gif

Кiлькiсть переглядiв: 1667

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.