/Files/images/21(83).jpg

Тема: «Тварини навколо нас»

Домінантні складові: ознайомлення з природою, мовленнєве спілкування, логіко-математичний розвиток, малювання (ізотерапія).

Мета: формувати уявлення дітей про свійських тварин, про їхній зовнішній вигляд; вправляти дітей в назвах свійських тварин та їхніх дитинчат. Ознайомити хто з домашніх тварин де живе і що їсть; вчити дітей встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, закріпити узагальнюючі поняття, закріплювати з дітьми поняття відстань, як можна її виміряти, вправляти у лічбі в межах 10; розвивати вміння порівнювати та аналізувати події в казках та реальному житті; вчити дітей визначати характерні ознаки півника (маленька кругла голівка, тулуб овальної форми, вигнута спинка, випнута грудка), вчити зображувати дрібні деталі: гребінець, борідку, пишний хвіст; вчити малювати пальчиком, виховувати цікавість до малювання на склі.

Матеріали: предметні картки з теми «Свійські тварини» із зображенням свійських тварин та їхніх дитинчат, матеріали до гри «Хто де живе?», «Диво тварини», «Назви правильно», мультфільм (Фрагмент) «Симфонія пташиного двору», дошки для малювання на склі, гуашеві фарби, серветки.

Хід заняття:

І. Організаційний момент.

В: Діти погляньте, хто це нас тут чекає? Та це ж півник! Давайте його роздивимось. (Діти розглядають півника). Цей птах живе поряд з людьми, на сільському подвір’ї. Півник запрошує нас подивитися мультик, тож сідаємо зручненько і дивимось. (Діти переглядають фрагмент мультфільму).

ІІ. Основна частина.

В: Діти ми подивились мультфільм про тварин, які живуть на сільському подвір’ї поряд з людиною.

В: Діти, як називаються ці тварини? (Свійські, домашні).

В: А чому їх називають свійськими? (Вони живуть поруч з людиною, вона доглядає за ними, годує їх, будує їм житло).

В: Правильно, людина турбується про домашніх тварин, а вони приносять їй користь.

В: Давайте розглянемо зовнішній вигляд домашніх тварин. (Діти підходять до дошки на якій закріплені предметні картки з теми «Свійські тварини», розглядають картки, а вихователь описує зовнішній вигляд тварин).

Дидактична гра

«Допоможи тваринам знайти свій будиночок»

В: Людина будує для корови будинок, як він називається? (Корівник)

А де живе кінь? (У стайні (конюшні)).

А у собаки, як називається будиночок? (будка).

А де живуть кури з півником? (курнику)

А овечки і кози живуть у загоні.

(Діти розкладають пазли поєднуючи відповідні деталі)

Проблемні запитання

В: Діти курочка менша від собаки. Чому тоді курник більший від собачої буди?

А де живуть дикі звірі?

Загадки про тварин

В: А відгадайте загадки про тваринок

1) Хтось у лузі їсть траву,

Голосно говорить «Му-уу».

Молоко дає чудове,

Знають діти: це – (корова).

В: Діти корівка дає людям молоко з якого роблять сметану, сир, йогурт, морозиво.

2) Хто в гарячий день на лузі,

Випасається в кожусі? (вівця).

В: Вівця дає людям вовну з якої роблять теплі зимові речі: кофтинки, шкарпетки, рукавички.

3) Здавна людям помагає,

Довгий хвіст і гриву має,

Любить сіно пожувати,

«І-го-го» - ірже завзято,

Бо не відає про лінь,

Як працює в полі … (кінь)

В: Коник допомагає людям у полі, перевозить вантажі і таке ін.

4) «Ко-ко-ко» - лунає зранку,

Принесе нам до сніданку

Пташка золоте яйце – і корисне, і смачне

Щож оце за чуба турка?

Це ряба матуся …(курка)

В: Кури дають людям яєчка, з яких люди роблять багато корисних страв.

В: Діти, а давайте трішки пограємось, облаштуємо іграшкове сільське подвір’я: «Хто де буде тут жити?» (Діти беруть атрибути до гри і гаються).

Мовленнєва вправа.

«Назви правильно»

(члени сім’ї домашніх тварин)

В: Діти, кожен із вас живе у родині з мамою і татом, звірятка також мають свою сім’ю. Давайте допоможемо їм об’єднатися.( Кінь – кобила – лоша), (Качур – качка – каченя), (Бичок – корівка – теля), (Півень – курка – курча).

Діти, а у вас ще є родичі, які не живуть разом з вами?

Так і свійські тварини мають родичів, які живуть у дикій природі: у лісі, в полі. Давайте пригадаємо їх.

В: Поросятко живе в хліві, а в лісі…(дика свиня)

Кролик живе в клітці, а в полі живе … (заєць)

Собака живе вдома, в лісі живе … (вовк)

Коза живе в загоні, а в лісі … (косуля)

Курочка живе в курнику, а в полі … (куріпка)

Логіко-математична вправа

«Тварини в казках»

В: Трапляються дива, коли відомі нам тварини, потрапляють у казку, і там вони живуть зовсім іншим життям. Наприклад котик. У яких казках ми його зустрічаємо? («Котик і півник», «Пан Коцький», «Ріпка»). А півник? («Котик і півник», «Курочка і півник», «Півник і двоє мишенят».

В: А в якій казці живуть козенята? («Вовк і семеро козенят»)

В: Зараз я буду чарівником, і перетворю діточок на маленьких козенят (Дітям одягають наголівники козенят)

В: Козенята вас потрібно порахувати, чи дійсно вас сім. Тримайте м’ячики і перевіримо (сім м’ячиків із цифрами від одного до семи).

В: Діти зверніть увагу на хатинку, скільки в хатинці козенят? (Жодного)

В: Що зробити, щоб у хатинці стало багато козенят? (Зайти всім до хатинки)

В: Що зробити, щоб у хатинці залишилось тільки два козенятки? (П’ять

козеняток повинні вийти)

В: Козенятка, а давайте з вами трішки пограємось і відпочинемо.

Фізкультхвилинка

«Дружна сімейка»

(Музична пауза)

В: Козенята, нас з вами запросили у гості маленькі жабки, вони живуть он у тому болоті. Але щоб до них потрапити потрібно виміряти відстань від хатинки до болота, і побудувати доріжку.

В: Як можна виміряти відстань від хатинки до болота? (Кроками, паличкою, мотузочкою).

В: Давайте викладемо доріжку з дощечок на яких є позначки від 1 до 10.

В: Ось ми і біля жабок, давайте пограємо у гру «Жабка» (психологічне розвантаження)

Я піду до річки, упіймаю жабку

І ледь, ледь потисну мокру її лапку.

Не пручайся жабко, не спіши лякатись.

Просто я з тобою, хочу привітатись.

(Діти скидають атрибути до гри)

В: А що ж діти ходім назад на сільське подвір я. Але що ми бачимо, щось тут сталось.

Дидактична гра

«Дивотварини»

В: А що це за дивотварини з’явились у нас на подвірї. Давайте придумаємо їм назви. (Собаколис, Зайцекінь, Свинобегемот)

В: Їх мабуть хтось зачаклував, треба їх розчаклувати. (Діти з’єднують частини правильно)

Малювання на склі на тему:

«Півникова родина»

Мета: вчити дітей малювати півника, курочку та курчатко передаючи характерні ознаки зовнішньої будови. Вчити малювати на склі пальчиком. Дотримуватись правил техніки безпеки під час малювання: не брати пальчик з фарбою в рот, не терти очі та ін. Вчити дітей малювати акуратно, не бруднитись, виховувати цікавість до малювання.

В: Що ж півникові і його родині сподобались ваші малюнки і за це він дарує вам яєчка з сюрпризом.

/Files/images/20614.jpg

Конспект інтегрованого заняття з фізичної культури на тему:

«Чорне море»

Мета:

Розвиток у дітей рухових здібностей і самостійності.

Формування потреби у щоденній руховій активності.

Завдання:

1. Вивчити підводний світ і його мешканців в процесі гімнастичних вправ.

2. Сформувати у дітей певні рухові навички, які дозволять в подальшому прищепити стійкий інтерес до самостійних занять оздоровчим бігом, ходьбою, стрибками.

3. Створити на заняттях позитивний емоційний настрій через релаксацію; усунути замкнутість і зняти втому; допомогти дітям краще уявити той чи інший образ, увійти в нього.

4. Формування правильної постави і зміцнення опорно-рухового апарату; попередження плоскостопості – зміцнення м’язів стопи і гомілки; розвиток і зміцнення всіх м’язових груп; підвищення функціональних можливостей вегетативних органів, зміцнення серцево-судинної і дихальної систем; поліпшення координації рухів, сили, швидкості, витривалості.

Інвентар:

Степ платформи, презентація «Підводний світ Чорного моря», проектор, тканина синього кольору.

ХІД ЗАНЯТТЯ

І. Підготовча частина

Діти шикуються в одну шеренгу.

Фіз. Інструктор:

- Я рада вас бачити на занятті, сьогодні в мене для вас сюрприз. Як ви думаєте, що це у мене в руках?

Діти:

- Це глобус.

Фіз. Інструктор:

- Правильно. Наша планета Земля – величезна куля. А глобус – то її модель, так би мовити, «іграшкова» Земля. На ньому намальовано все, що є на Землі: океани, моря, материки, острови. Ось, материк Африка, ось Америка, а ось Євразія. Тут знаходиться наша країна Україна. (Прикріплює прапорець). Але на глобусі вона виглядає маленькою, а насправді наша Батьківщина ось яка велика. (Показ карти України). Існують географічні карти різних країн. Це карта України. То як називається країна, в якій ми живемо?

Діти:

- Країна в якій ми живемо, називається Україна.

Фіз. Інструктор:

- Правильно. Наша Батьківщина Україна, вона багата пшеничними ланами, вугіллям, залізною рудою, прекрасними горами Карпатами. А ще в Україні є моря – Чорне і Азовське. Береги Чорного іАзовськогоморів є природними межами українських земель на півдні, в цих морях проходить південнийкордондержави. Чорне море є природним кордоном України з півдня, одночасно воно пов'язує її зі світом. І зараз я хочу запросити вас здійснити незвичайну подорож до загадкової глибини Чорного моря. А для того аби наша мандрівка принесла нам тільки радість та безліч позитивних емоцій, ми зараз виконаємо одну вправу та підзарядимось позитивом.

Ø Вправа «Виливання з кувшинчика»(водна медитація).

Фіз. Інструктор:

- Сядьте на підлогу, ноги хрест на хрест, закрийте очі. Уявіть, що ваша голова - це «глечик», в якому знаходиться брудна вода (біль, образа, злість). Ви повинні вилити її і наповнити глечик чистою водою (радістю і веселощами). Для цього повільно опускаємо голову вниз, неначе виливаємо воду, потім також повільно піднімаємо назад. Тепер ви повинні розслабитися, подумати про щось хороше, наприклад, про воду, як ви сидите на березі моря, світить сонце, вода пестить ваші ноги, у вас прекрасний настрій. Повертаємося назад, повільно відкриваємо очі, сидимо 1 хвилину, потім повільно встаємо і розходимося по залу.

Ø Шикування в колону по одному.

Фіз. Інструктор:

- Залишивши позаду все погане, тепер ми можемо сміливо вирушати у мандрівку. Дорога до моря не близька і повна пригод. (Ходьба звичайна).

- Ось, прийшли ми до темного лісу, і щоб нам його пройти і ні на кого не натрапити, ми з вами будемо йти дуже тихенько і обережно. (Ходьба на носочках);

- Ну от, мабуть листячко було вологим, адже поки йшли намочили наші пальчики на ніжках, посушімо їх. (Ходьба на пяточках);

- Ліс густішає, і щоб нам пройти не боячись його, ми з вами перетворимось на хоробрих ведмедів. (Ходьба на внутрішній стороні стопи);

- Ну, ось і вийшли з лісу. Перед нами степ наповнений пахучим звіробоє , щоб подолати високі перешкоди, будемо йти високо піднімаючи ніжки. (Ходьба з високим підняттям колін);

- І з цим справились, а до моря вже ген рукою подати. А ну побігли. (Повільний біг по великому колу в колоні по одному);

Ø Ходьба з відновленням дихання, руки через сторони вгору, вдих носом, руки вниз, видих через рот; шикування у дві колони.

Фіз. Інструктор:

- Ось ми і дісталися моря. Погода тут дуже примхлива адже значний вплив на неї надає Атлантичний океан, над яким зароджується велика частина циклонів, що приносять на море погану погоду та бурі. Але сьогодні море ласкаве та привітне.

Море п’ятки нам лоскоче,
Сліпить зайчиками очі,
Камінцями-стрибунцями
Грає в крем’яхи́із нами.
Роздає на знак пошани
Черепашки і рапа́ни.

- Для того аби дістатися глибини моря нам потрібен корабель на якому ми змогли б відпливти подалі від берега та познайомитись із підводним світом. В українських портах є безліч кораблів, які мандрують Чорним морем та перевозять вантажі, тому тут не лише українські, але й грецькі, англійські, французькі, італійські та кораблі інших країн. Але, щоб нас зрозуміли і ми дісталися запланованої зупинки, нам потрібен саме український корабель, віднайдімо його.

«Пошук українського корабля»

В. п. - ноги на ширині плечей, руки на поясі.
1 - поворот вправо (вдих);
2 – поворот вліво. (видих);

3 – увага на екран, якщо корабель зображений на екрані не з українським прапором, вправа продовжується.

Після появи на екрані українського прапору, вправа змінюється.
1 – нахил голови до низу, торкаючись грудної клітки (вдих);
4 – нахил голови назад (видих). (Тричі)

Фіз. Інструктор:

- Піднімаємось на палубу корабля.

«Підйом на палубу корабля»

Фіз. Інструктор:

- А зараз ми з вами, погрузимося під воду як справжні драйвери.

«Під воду»

В.п. – сидячи на підлозі, коліна міцно притиснути до грудної клітки та обхопити руками.

1 – гойднувшись назад імітуємо занурення;

2 – підйом та повернення у В.п.

/Files/images/SAM_5075.JPG

Фіз. Інструктор:

- Пірнувши під воду, перше що ми бачимо це рибки: хамса, шпроти, осетер, тюлька,скумбрія,кефаль,лосось,бички,оселедці,сардини.

«Рибка»

В. п. — лежачи на животі; ноги разом; руки зігнуті в ліктях, долоні лежать на підлозі на рівні плечей.

1 — плавно розгинаючи руки, одночасно під­няти голову, груди, згинаючи ноги в колінах, на­магаючись доторкнутися ступнями ніг до голо­ви. Затриматися на 3-5 с.

2 — повернутися у в. п.

Примітка.Вправа сприяє розтягуванню пря­мих м’язів черевного преса, допомагає подола­ти скутість та деформацію хребта.

Фіз. Інструктор:

- А ось збоку, до нас приєдналися дельфіни.

«Дельфін»

В.п. — лежачи на животі; з’єднані ноги ви­прямлені; прямі руки витягнуті вперед, кисті з’єднані в «замок».

1-2-3 — прогнутися, підняти руки й ноги над підлогою.

4 — повернутися у в. п.

Примітка.Піднімаючи руки і ноги, намагатися тримати їх випрямленими; дивитися на кисті рук.

Фіз. Інструктор:

- Ану, опустимося нижче та підпливемо он до того коралу.

«Плавець»

В.п. — лежачи на спині; ноги зведені, прямі; руки вздовж тулуба.

— відвести руки за голову.

— відтягнути носочки.

— відірвати ноги від підлоги, по черзі їх пі­діймати й опускати.

— повернутися у в.п.

Примітка.Вправа сприяє очищенню органів травлення.

Фіз. Інструктор:

- Та це ж морські водорості, які широко використовуються в промисловості, з них навіть видобувають йод.

«Водорості»

В.п. – стати на коліна, спина рівна, руки вздовж тулуба.

1 – рівний нахил назад, (вдих);

2 – повертаємося у В.п. (видих).

Фіз. Інструктор:

- А що це там, між водоростями? Та це ж морська зірка.

«Морська зірка»

В. п. — лежачи на животі; руки й ноги розве­дені в сторони.

1-2-3 — підняти руки і ноги над підлогою, про­гнутися, затриматися в такому положенні на 3 с.

4 — повернутися у в. п.

Примітка.Піднімаючи руки і ноги, слід нама­гатися не згинати їх; голову тримати прямо, не опускати.

Ø ІІ Основна частина

Фіз. Інструктор:

- Лише подивіться, ми потрапили на справжнісіньке морське свято, навіть сам Нептун – бог морів та океанів, присутній. Доречі, він запрошує і нас до участі, в них саме зараз конкурс таночків. Ну що, покажемо наш таночок на степах який ми нещодавно вивчили з вами?

Ø Танок на степ-платформах.

- Молодці, ми гідно представили наш садок. І морським мешканцям наш танок сподобався, доречі вони нас запрошують пограти із ними в одну гру.

(Рухливі ігри)

/Files/images/SAM_5100.JPG

Фіз. Інструктор:

- Ну ось нам час повертатися, а за те, що ми так гарно виступили та пограли правитель підводного світу, вирішив допомогти нам швидше повернутися додому, та подарував нам крила.

Ø Дихальна гімнастика «Крила»

Крила замість рук у нас,
Так летимо - ми вищий клас.
І. п. - ноги злегка розставлені.
1 - руки через сторони підняти вгору (вдих);
2 - опустити руки вниз, вимовляючи «вниз» (видих).

Ø «Приземлення»

Приземлятися нам пора!
Завтра в садок нам, дітвора!
І. п. - ноги на ширині плечей, руки в «замок», опустити вниз.
1 - підняти руки вгору (вдих);
2 - нахил вперед з одночасним опусканням

ІІІ Заключна частина

Фіз. Інструктор:

- От і повернулися. Ну, що дітки сподобалося вам мандрувати? Але знаєте, ми з вами так і не вияснили чому море «Чорним» називають, адже вода в ньому зовсім не чорна. Тож влаштовуйтесь зручніше, а я вам ось який секрет відкрию.

(Діти лягають на килим, а фіз. інструктор спокійним, але гучним голосом пропонує дітям закрити очі. Починає розповідати про те, «Чому море Чорне?»

Оксана Кротюк Чорне море й синій кит

Грають в морі сині хвилі,
З піни гребені в них білі.
А в небесній височіні
Хмари плинуть білопінні.
Це ж яка краса на світі!
Скільки сонця і блакиті!
І великий синій кит
Ніжно дивиться на світ.

Та коли неждано хвилі
Піднімають гриви білі,
І вітрисько без упину
Котить збурену лавину,
То великий синій кит
Хмуро дивиться на світ.
Він бурчить тоді сердито,
Що не хоче в морі жити.

Є в природи свій порядок,
Але кит йому не радий.
Тож безкрає й неозоре
Він задумав випить море.

Всі дельфіни й кашалоти
Закричали: «Що ти! Що ти!»
А засмучені акули
Лиш докірливо зітхнули.
Кит же взявся за своє:
Б’є хвостом і воду п’є.

Тут пішла по морю чутка,
Що воно зміліє хутко.
В морі ставсь переполох,
Тільки й чути «Ох!» та «Ох!»

Риби всі заметушились,
Заметляли, завертілись
В глибині й на мілині,
Й на самісінькому дні.

І омару черепаха
Пожалілась, бідолаха:
«Я в цім морі триста років,
Тут на дні завжди був спокій.
Хто ж це море замутив?
Хто це ґвалт тут учинив?»

Їй омар – великий рак –
Відповів: «Тут щось не так..»
Й сам, задкуючи, із ляку
Вліз під камінь, неборака.

А вугор? Цей мандрівник
Вмить кудись із моря зник.

Краби ж так по дну біжать,
Що аж клешні їм дрижать.

Всі медузи як одна
Теж спустилися до дна.

А налякані кальмари
Дружно збилися в отари,
Пирснули своє чорнило
Й море синє почорніло.

Ох і кит, мастак проворний!
Через нього море Чорним
Стало зватися з тих пір.
Хочеш вір, а хоч не вір.

Що ж було з самим китом?
Мав він клопіт з животом.
Й дотепер йому ще сором,
Що хотів був випить море.

Кiлькiсть переглядiв: 4894

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.