/Files/images/SAM_4389.JPG

Вивчення англійської мови в нашому садочку

В дитсадочку заняття з англійської мови проводять один раз на тиждень, з двома підгрупами по черзі.

Навчання англійської мови є не обов’язковим, але бажаним компонентом дошкільної освіти. Навчання дошкільнят англійської мови – це особливий вид освітньої діяльності. У процесі навчання діти не вивчають складових частин незнайомої мови, а одразу опановують її засіб спілкування.

Метою навчання англійської мови є сприяння повноцінному, своєчасному розвиткові дитини, збагаченню її інтелектуальної, вольової, емоційної моральності та соціальної сфер у процесі оволодіння основами іншомовного спілкування. Процес навчання англійської мови має бути засобом соціалізації дитини, допомагати розкрити її особистий потенціал із урахуванням індивідуальних особливостей.

Мова вивчається через особисту діяльність дітей на заняттях. Кожне заняття будується як ігрове спілкування дітей та педагога. Заняття з англійської мови – це система організованої ігрової діяльності, що сприяє розвиткові і вихованню дитини, реалізації набутого досвіду, формуванню нового досвіду та психічних якостей у процесі засвоєння мінімального обсягу англомовних знань та вмінь.

Важливо пам’ятати, що головне у навчанні дошкільників – це розвиток дитини, збереження її психічного та фізичного здоровя, зацікавленість дітей, їхнє бажання відвідувати заняття.

/Files/images/SAM_4391.JPG

Пояснювальна записка

Навчання дошкільнят іноземної мови віднесено до варіативного

компонента Державного стандарту дошкільної освіти. Іноземної мови можна

навчати дітей і в сім’ї, і в освітньому закладі (дошкільному чи

позашкільному). При цьому слід мати на увазі таку обов’язкову передумову:

лише тоді, коли процес навчання будуватиметься на науково обґрунтованих

підходах, він сприятиме своєчасній соціалізації особистості дитини,

формуванню її особистісної культури (через знайомство з мовою та

культурою іншого народу), розвиткові пізнавальних психічних процесів

(мислення, пам’яті, уваги, уяви, відчуттів, сприймання).

Навчання дошкільників англійської мови — це особливий вид освітньої

діяльності. У процесі навчання мова виступає водночас предметом і

провідним засобом навчання. У процесі навчання діти не вивчають

складових частин незнайомої мови, а одразу опановують її як засіб

спілкування.

Педагогічна наука і освітянська практика довели, що якщо таке

навчання здійснюється правильно з методичного та лінгвістичного погляду,

то воно стає важливим чинником пришвидшеного інтелектуального розвитку

дітей, сприяє засвоєнню ними мінімізованого іншомовного матеріалу,

створює передумови для успішного оволодіння у школі будь-якою

іноземною мовою.

Навчання іноземної мови є важливим засобом гармонійного розвитку

особистості, формування її життєвої компетенції. Побудований правильно з

дидактичного та лінгвістичного поглядів, процес навчання сприяє реалізації

змісту всіх сфер життєдіяльності дітей і має самостійне освітнє значення.

Саме дошкільний вік, на думку багатьох дослідників (Н. Басова,

М. Безруких, В. Бухбіндер, І. Вронської, Н. Гальскова, Г. Рогова, О.

Сідельнікова та ін.), є найбільш сензитивним для цього. Одна з умов

підвищення якості навчання — забезпечення мовленнєвої активності дітей

дошкільного віку.

/Files/images/SAM_4398.JPG

На сучасному етапі навчання дітей іноземної мови в дошкільних

навчальних закладах досить актуальним є питання збагачення, розширення

словникового запасу дітей за допомогою різних засобів, методів та прийомів

навчання.

Знання іноземної мови асоціюється із знанням слів, в той час як

володіння мовою — з лексичними навичками, які саме й забезпечують

функціонування лексики у спілкуванні. Отже лексичні навички слід

розглядати як найважливіший і невід’ємний компонент змісту навчання

іноземної мови, а їх формування саме і є метою навчання лексичного

матеріалу.

Завдання педагогів сформувати у дітей певні лексичні навички

спілкування іноземною мовою, зорієнтувати їх на використання іноземної

лексики у вільному спілкуванні з однолітками, з дорослими.

Сьогодні важливо, щоб заняття з іноземної мови не лише давали дітям

нові знання, але й сприяли повноцінному розвитку і вихованню творчої

особистості.

Відзначається вплив іноземної мови на особистість дитини в цілому: ігровий

характер процесу навчання дозволяє розкрити індивідуальні творчі

можливості, сформувати навички спілкування, встановити невимушене

спілкування (в контексті ситуації) і створити якісний стрибок в розвитку

самооцінки (дитина виділяє себе як суб’єкта діяльності, як особистість).

Програма передбачає навчання англійської мови дітей старшого

дошкільного віку в дитячому садку. Формування елементарного лексичного запасу слів, ознайомлення із англомовним середовищем, через добірку цікавих відео та мультфільмів. Навчання передбачає засвоєння нового матеріалу через гру.

/Files/images/SAM_4387.JPG

Метою програми є ознайомлення дитини з англомовним середовищем, знайомлення дитини з Англією, Великою Британією та ін. англомовними країнами, з їхніми традиціями та культурою, соціалізація дитини:

— мотивація ( особисте значення предмету спілкування);

— та чи інша установка;

— ставлення дитини до мови;

— позитивна чи негативна установка на іноземне мовлення;

— самоактуалізація і самоствердження мовою;

— активна особистісна позиція, творчий початок, самостійність;

— рефлективність навчаючого ( невимушене управління).

/Files/images/SAM_4691.JPG

Завдання програми:

Ø формувати лексичні навички англомовної компетенції;

Ø сприяти збагаченню активного, пасивного словника;

Ø активізувати комунікативні здібності;

Ø розвивати монологічне та діалогічне мовлення;

Ø розвивати слухову та зорову пам'ять;

Ø виховувати бажання вивчати англійську мову.

Принципи навчання:

Ø відповідність віковим особливостям, рівню фізичного,

інтелектуального, психічного розвитку;

Ø систематичність, забезпечена тематичною організацією навчального

матеріалу;

Ø доступність розуміння викладеного матеріалу;

Ø повторюваність навчального процесу, що сприяє поглибленню знань;

Ø мотиваційна спрямованість, створена шляхом зацікавленості

навчанням.

Структура змісту програми

Добір змісту навчального матеріалу проведено з урахуванням:

вікових особливостей дітей 5 року життя;

характеру спілкування дітей;

забезпечення наступності дошкільного та шкільного англомовного

навчання;

поступового ускладнення лексичного матеріалу;

рівня сформованості набутих знань.

Тому дібрано сфери спілкування (тематика), лексичні одиниці,

комунікативні функції, які описують категорії поведінки дошкільника, і які

повторюються на уроках з іноземної мови у молодших класах. Опрацювання

тем відбувається з послідовним ускладненням комунікативних функцій –

спочатку формуються навички привітання, знайомства, а далі – оперування

предметами, виконання дії.

Тематика сфер спілкування відповідає мотивам спілкування дітей. Тема

має певний лексичний матеріал: словник та мовну структуру для вивчення

протягом місяця. Навчання відбувається з урахуванням календарних свят

Методичні рекомендації щодо ефективного засвоєння англомовних

лексичних одиниць

Дошкільну іншомовну освіту, насамперед англомовну, здобуває дедалі

більша кількість дітей. Навчання здійснюється як індивідуально (у родинах),

так і колективно (у дитячих садках, школах, у позашкільних та культурно-

освітніх закладах). Ефективність таких занять цілком залежить від добору

форм, методів та прийомів роботи, які відповідають віковим особливостям

маленьких дітей, які вивчають іноземну мову.

Мета навчання малюків іноземної мови — сприяти повноцінному та

своєчасному розвиткові дитини, збагаченню її інтелектуальної, вольової,

емоційної, моральної та соціальної сфери у процесі оволодіння основами

іншомовного спілкування.

Формування елементарної англомовної комунікативної компетенції

дитини поєднує в собі мовленнєвий, мовний та соціокультурний компоненти.

Мовну компетенцію складають: 1) фонетичні знання, рецептивні слухові

навички, продуктивні вимовні навички; 2) лексичні знання, рецептивні

лексичні навички, продуктивні лексичні навички; 3) граматичні знання,

рецептивні граматичні навички, продуктивні граматичні навички.

Процес перетворення знань на певну навичку складний і

довготривалий. Педагогові не досить повідомити дітям і домогтися, щоб

вони запам'ятали, що ,,аn аррlе” — це яблуко, а ,,а nut” — горіх. Потрібно

виконати не одну ігрову вправу, щоб діти безпомилково впізнавали ці слова в

потоці іншомовних слів (сформованість фонетичної та лексичної рецеп-

тивних навичок) і самостійно використовували ці слова у комунікативній

діяльності (сформованість фонетичної та лексичної продуктивних навичок).

Ще складніший процес формування граматичних навичок. Дитина

спочатку вчиться сприймати звуковий образ граматичної структури в потоці

іншомовного мовлення (рецептивна навичка). Після цього, у процесі гри,

пригадує необхідну для гри структуру і вимовляє її (продуктивна навичка).

/Files/images/SAM_4399.JPG

Підготовка до розмови з англійськими друзями вимагає сформованості

у дітей: 1) рецептивних навичок слухати, розуміти елементарну англомовну

інформацію і відповідних умінь (аудіювання) та 2) продуктивних навичок і

умінь активного мовлення з метою здійснення мовленнєвого контакту,

порозуміння у сферах дитячої життєдіяльності (говоріння).

Зв'язне мовлення виступає у діалогічній та монологічній формах.

Підготовчий характер навчання дошкільників англійської мови визначає

потребу сформувати у дітей передовсім навички діалогічного мовлення. На

більш віддалених етапах навчання, у разі створенння відповідних умов

ігрової діяльності, дитина буде здатна збільшити монологічне

висловлювання до 3—4 простих речень.

Фонетичний, лексичний, граматичний матеріал подається у типових

структурах та реченнях. Вводячи нову лексико-граматичну структуру,

педагог чітко, голосно, повільно вимовляє її, потім перекладає на рідну мову.

Після цього він тричі виразно, не у швидкому темпі, повторює фразу

(структуру, речення), якщо треба — окреме слово.

Головне завдання подачі нового матеріалу — максимально забезпечити

мимовільне запам'ятовування нового матеріалу. Дітям дають завдання:

,,Слухайте! Повторюйте!”. Діти мають співпереживати весь текст, ,,відчути”

його. Для цього використовуються різні екстра-та паралінгвістичні засоби

(жести, міміка, пантоміма, темп, тембр голосу та ін.).

Рекомендуються такі прийоми для запам'ятовування:

— проговорювання з різною гучністю (тихо, нормально, голосно);

— ритмічне проговорювання у різному темпі (повільно, нормально,

швидко);

— повторення слова, фрази, речення у супроводі ритмічного

проплескування, тупання, кружляння;

— проспівування фрази на загальновідомий мотив;

— проговорювання з різними емоційними інтонаціями (радісно, з жалем,

здивовано, засмучено);

— повторення за педагогом у супроводі пантоміми (бадьоро крокуємо,

збираємо гриби, рвемо горіхи, літаємо та ін.);

— взаємодії у шеренгах, колах, групах, парах;

— проговорювання з асоціативними опорами (різні картинки, геометричні

фігури, знаки, що відповідають певній фразі).

Підвищуючи інтерес дітей до мови як засобу спілкування, слід

розвивати інтерес до мови як скарбниці культури. Тому до змісту

навчального матеріалу з англійської мови обов'язково варто ввести матеріал

країнознавчого, національно-культурного характеру, зокрема такий, який має

виховне значення. Елементами соціокультурного компонента змісту мають

стати малі літературні форми: віршики, пісеньки, лічилки, казки та ін. Такий

матеріал, крім того, що сприяє реалізації соціокультурного компонента

навчання, допомагає формувати артикуляційні, інтонаційні, лексико-

граматичні навички та вміння, передбачені програмою, позитивно впливає на

мотиваційну та емоційну сферу особистості.

Залежно від конкретної мети заняття, малі літературні форми (художнє

слово) можна використовувати:

— на етапах введення матеріалу;

— як фонетичну зарядку, після засвоєння матеріалу дітьми;

— як засіб розрядки у середині та в кінці заняття, коли дітям потрібен

відпочинок.

Варто дотримуватися такої послідовності роботи з цим матеріалом:

— розповідь про головний зміст твору (вірша, пісні, фізкультхвилинки);

— прослуховування твору вперше, без перекладу;

— прослуховування твору вдруге із перекладом;

— розучування твору із використанням різних засобів.

Процес навчання буде успішним тоді, коли:

— для дитини діяльність з аудіювання і говоріння буде цікавою (наявність

мотиву);

— результат слухання чи говоріння буде очікуваним (наявність мети);

— у пам'яті, уяві, попередньому досвіді дитини будуть наявні можливості

розв'язувати завдання (наявність засобів);

— ніщо не буде стримувати пошуково-інтелектуальної діяльності,

спрямованої на розв'язання завдань іншомовного спілкування (наяв-

ність умов);

— подача програмного матеріалу має проводитися чітко, виразно, досить

голосно, спокійно, у нормальному темпі;

— введення нового лексичного матеріалу супроводжується жестами,

мімікою, зміною тембру голосу, що відповідає персонажу дійства,

демонстрацією, перекладом на рідну мову, фоновою музикою.

Наголосимо: якщо діти (чи одна дитина) не засвоїли щось на занятті — не

треба вимагати негайного запам'ятовування матеріалу. Головне, щоб дітям

було цікаво, щоб вони були активними, захоплені навчанням, переживали

позитивні емоції.

Дуже важливо створити в процесі навчання дітей іноземної мови такі

умови, щоб матеріал засвоювався природно, щоб діти вчилися легко, з

інтересом і бажанням, без зайвого напруження емоційно-вольових та

інтелектуальних сил.

/Files/images/114557563______2x__6_.png

Календарно-тематичне планування

з англійської мови

Місяць Тема заняття Лексичні одиниці Мовні структури Вірші, ігри, відео, пісні.
Вересень І-ІІ тиждень Знайомство Привітання Hello! Bye-bye! Good bye! Thank you. Not at all! Hello! Good morning (afternoon, evening)! I am from.. Привітання з казковими героями. Розповідь про країну Англію. Дидактична гра: «Where are you from». Відео на тему.
Кольори (Colours) Red,orange, yellow, green, assure, blue, violet, white, black, brown, grey, pink My name (surname) is … What is your name (surname)? What colour is it? Фізкультхвилинки: «the colour «Stand up». Ігри: «Magik flower», «Magik traine». Відео на тему. Віршики.
III-IV тиждень
Цифри (Numbers) One, two, three, four, five, six, seven, eight, nine, ten, eleven, twelve, thirteen, fourteen, fifteen, sixteen, seventeen, eighteen, nineteen, twenty. How old are you? I am … Count together.. How many? Do you know how to count? Ігри: «Find number», “How many?” Відео на тему: (Курочка з курчатами). Лічилочка «One-a cat..»
Жовтень І-ІІ тиждень Фрукти (Fruits) A banana, an orange, a lemon, an apple, a pear, a peach, a plum, an apricot, grapes, cherry, raspberry, What do you like? I like … What you see.. What is grow.. Фізкультхвилинки: «Go, go, go», «Hands up». Ігри: «Зваримо компот», «Зберемо урожай», «Що росте в бабусиному саду?», «Що де росте?» Відео на тему.
strawberry, blueberry, melon, watermelon, pineapple, nut, coconut.
III-IV тиждень Овочі (Vegetables) A potato, a beet, a cabbage, a carrot, a cucumber, a tomato, a corn, paprika, a pumpkin. What you don’t like? I do not like … Ігри: «I do not «Pass the ball
Листопад І - тиждень Моє тіло (My body) Head, hiar, ears (ear), face, eyes (eye), cheeks (cheek), nose, mouth, I can … (clap, hop, run, jump, smile, fly, swim, play) I have.. You have.. How many.. What is this?.. This is.. Фізкультхвилинки: «Simon «I can ». Ігри: «Right wrong», «touch», «Складемо обличчя», «Емоції», «Знайомимось з прибульцем». Віршики та відео на тему.
lips (lip), teeth (tooth), tongue, chin, neck, shoulders, arms (arm), hands (hand), fingers (finger),
ІІ тиждень
tips (tip), chest, elbow, brest, belly, back, legs (leg), knees (knee), feet (foot), heels (heel), toes (toe).
III-IV тиждень
Грудень І-ІІ тиждень Іграшки (Toys) A toy, a ball, a doll, a game, a teddy bear, a robot, a solget, a car, a train, a plane, a brick, a ballon, a kite, a puzzle, a drum, a top, a hoop, a jumping-rope. Give me … I have got … What is missing? Ігри: «А magіс shop»,«Open-close» «Fined a toy», «Що зникло», «Моя улюблена іграшка». Віршики та відео на тему.
III-IV тиждень Транспорт (Transport) Plane, train, tram, car, bus, trolleybus, bicycle, motorcycle, boat, ship. I travel by … Фізкультхвилинки: «Walk around circle», «Go by …». Ігри: «А magіс shop», «Подорожуємо світом».
Січень ІІІ тиждень Їжа (Food) A meat, a fish, a chick, an egg, a butter, a cheese, a sausage, a bread, a cake, an ice-cream, sugar, a cocky, a porridge, a chocolate, a honey, a jam, tea. Yes, I do. No, I do not. Healthy food What do you like? Ігри: « Аt thе «Сircus», «To eat or not», «Сніданок», «Накриваємо на стіл». Вірші та відео по темі.
IV тиждень Протилежно- сті (Opposites) Old-young, short-long, happysad, fast-slow, clean-dirty, fatthin, big-small, old-new, foolempty, good-bad, laud-quiet. What is like? Ігри: «Big small», «Find right picture», «Знайди відмінності», «Опис». Вірші та відео за темою.
Лютий І-ІІ тиждень Професії (Profession) A teacher, a doctor, a pilot, a driver, a builder, a cook, a painter, a dancer, a musician, a policeman, a hairdresser, a programmer, a seamstress. I want to be … Ігри: «Ким ми хочем бути», «Всі професії важливі», «А мій тато (мама)..) Віршики та відео за темою.
III-IV тиждень Моя сім’я (My family) Mother, father, sister, brother, grandmother, grandfather, daughter, son, granddaughter, grandson, children, grandchildren, parents, grandparents, man, woman, boy, girl, aunt, uncle, cousin (nephew, niece). I have … I love … Ігри: «Who is this”,«Yes or no», «Моя сімя», «Родинне дерево». Вірші та відео за темою.
Березень І- тиждень Пори року (Seasons) Autumn, winter, spring, summer (12 months). It is … Ігри: «Find picture», «What changed?». Ігри: «I love» Віршики та відео за темою.
ІІ - тиждень Одяг (Clothes) Socks, boots, shoes, skirt, shorts, trousers, shirt, T-shirt, sweater, blouse, dress, coat, jacket, hat, cap. I (he, she, it, we, they) also ware Фізкультхвилинки: «Let is Pinokio». Ігри: «А magіс shop”, «Drеss а doll». Віршики та відео за темою.
ІІІ - тиждень Дні тижня (The days of week) Monday,Tuesday, Wednesday, Thursday, Friday, Saturday, Sunday. What day is it today? Today is Ігри: «Helo, «Bye, byeweek». Віршики та відео за темою.
IV тиждень Посуд (Crockery) A cup, a glass, a plate, a knife, a fork, a spoon, a pan, a teapot, a kettle, a frying pan. Toaster, mixer, cooker, fridge. Lay (clean) the table … Put a … Take a … Фізкультхвилинки: «Hockey-pokey» Ігри: «Shopping», «А magіс bаg». «Готуємо з мамою на кухні». Вірші та відео за темою.
Квітень І- тиждень Геометричні фігури (Shapes) Circle, square, rectangle, triangle, oval, heart, star. I can make (find) … Ігри: «Can you a shape». «З яких фігурок складається тваринка», «Склади сам». Вірші та відео.
ІІ - тиждень Будинок (My home) A roof, a door, a floor, a house, a flat, a window, a chimney, a ceiling, a wall, a balcony, an attic, a room (a bedroom, a bathroom, a kitchen, a dining room, a living room ) This is …. Фізкультхвилинки: «Here we go ». Ігри: «А magіс world», «Чарівний будинок», «Лабіринт». Вірші та відео за темою.
III-IV тиждень Меблі (Furniture) A picture, a lamp, a wardrobe, a armchair, a sofa, a chair, a bookcase, a table, a bed, a carpet, a cupboard, a television. I see … Фізкультхвилинки: «Here we go ». Ігри: «Shopping» «А magіс hаt» «Чарівний будинок», «Будинок Вінні-Пуха». Вірші та відео за темою.
Травень І-ІІ тиждень Тварини ( Pets Domestic animals, Forest animals, Zoo animals) A cat, a dog, a mouse, a hamster, a rabbit, a parrot, a fish. A goat, а sheep, a cow, horse, duck, hen, pig, goose, chicken, cock, donkey. A hare,а squirrel, deer, a fox, bear, wolf, hedgehog, boar, an owl, an elk. A giraffe, an elephant, hippo, a monkey, a lion, zebra, a tiger, camel, snake, a peacock. … lives at home (in the flat). … lives on the farm. … lives in the forest (on the tree). Фізкультхвилинки: «Open – shut «Old McDonald a farm». Ігри: « Shopping», «На фермі», «Подорожуємо з Баксом Бані», «Чарівний ліс» Вірші, відео, лічилочки за темою.
III-IV тиждень В школі (At school) A book, a pencil, a bag, a notebook, a pen, a desk, a pointer, a chalk, a ruler, a rubber, a pencil-box, a blackboard Розповідь про себе. Фізкультхвилинки: «We are all at today», «alphabet». «Ми в школі», «Чарівний урок». Вірші та відео за темою.
Кiлькiсть переглядiв: 5281

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.