/Files/images/996.jpg

“Тканину візьмемо – фантазувати почнемо»

(програма роботи гуртка для дітей старшого дошкільного віку)

Мастерук О.Г. вихователь Михайлюцького ДНЗ «Дзвіночок», Шепетівського району, Хмельницької області.

Вступ: Проблема розвитку художньої творчості дитини завжди була на часі. Як сформувати творчу, розвинуту особистість? Широкі можливості у розв’язанні проблеми розвитку творчих здібностей дитини надає гурткова робота, що є однією зі складових організації життєдіяльності дітей.

Пояснювальна записка

Творчий процес виготовлення виробів декоративно-прикладного вжитку, під керівництвом дорослих сприяє прагненню дитини до пізнання, опануванню специфіки майстерності, формуванню уявлень про народне декоративне мистецтво, розвиває у наших малят моральні, патріотичні, естетичні, творчі додатки.

Заняття гуртка проводять о другій половині дня у час відведений для самостійної художньої діяльності.

Мета: ознайомити дітей з предметами декоративно-прикладного вжитку своїх пращурів для прикрашання побуту, ігор, праці та відпочинку, розкрити їх красу і самобутність. Викликати інтерес до праці людей, познайомити дітей з інструментами і приладдям необхідним для створення предметів вжитку.

Залучити дітей до творчої діяльності своїми руками: плетінню, вишиванню, аплікації з тканини, виготовлення іграшок з ниток та ін.

Тематичний план гурткової роботи дітей 6-го року життя.

Дата Тема за програмою № тижня Тема заняття Дії, моделі поведінки
Жовтень «Ой, як гарно в ріднім краю» 1 «Народне декоративно-вжиткове мистецтво.» - Розвиваю творчу уяву, інтерес до народного мистецтва;
2 «Така цікава народна іграшка.» - Ознайомлюю дітей з українською народною іграшкою, прилучаю малят до культурної спадщини народу.
Жовтень «Барви осіннього гаю» 3 «З чого зроблений одяг?» - Знайомлю дітей з різними природними матеріалами: льоном, вовною, бавовною та шовком.
4 «Їжачок кравець» - В ігровій формі знайомлю дітей з професією кравця.
Листопад «Я – умілий, самостійний.» 1 «Плетіння кісок» - Навчаю дітей елементарним прийомам плетіння кісок.
2 «Виготовлення закладок із шнурованою поверхнею» - Навчаю дітей правильно протягувати нитки в отвори.
Листопад «Осінні чудеса» 3 «Веселі обличчя» - Навчаю дітей створювати веселі обличчя за допомогою повітряної кульки та ниток для в’язання.
4 «Іграшка з ниток – лялечка» - Навчаю дітей виготовляти народну іграшку з ниток.
Грудень «Зима завітала в наш край» 1 «Звідки моя рукавичка?» - В ігровій формі навчаю дітей, звідки беруться в’язані речі.
2 «Зводимо будинок» - Навчаю дітей просувати голку з ниткою по намальованому контуру.
Грудень «Мистецтво українського народу» 3 «Плетемо килимок» - Навчаю дітей на спеціальній дерев’яній рамці плести килимок за допомогою спеціальної тасьми, різної ширини.
4 «Швидка голка» - Ознайомлюю дітей з голкою, навчаю прийомам відмірювання та відрізання ниток.

Заняття № 1

Тема: «Народне декоративно-вжиткове мистецтво»

Мета: Ознайомити дітей з декоративним зображенням предметів вжитку, звернути увагу дітей на елементи візерунків, їхню привабливість, послідовність розміщення, кольорову гамму. Розвивати творчу уяву, естетичний смак. Інтерес до народного декоративно-вжиткового мистецтва.

Матеріали: ілюстрації, зразки.

1. Попередня робота:

Бесіди, розповіді вихователя, розглядання ілюстрацій, читання казок, оповідань, легенд; усна народна творчість (вірші, загадки, жарти, прислів’я, народні ігри).

2. Бесіда:

За допомогою ілюстрацій ознайомити дітей з зображенням предметів вжитку, звернути увагу на елементи візерунків, їхню привабливість, послідовність розміщення, кольорову гаму.

3. Екскурс у давнину:

На основі екскурсії до краєзнавчого музею, пригадати інтер’єр сільської хати: рушники, піч, лавки, мисник, скриня, глиняний та дерев’яний посуд.

4. Ігри:

Пограти з дітьми в народні ігри: «Подоляночка», «Галя по садочку ходила», «Струмочок», «Журавель».

Заняття № 2

Тема: «Така цікава народна іграшка»

Мета: Ознайомити дітей з опішнянською та київською керамікою, українським розписом, писанкарством. Ознайомити дітей з українською народною іграшкою, показати як її можна використовувати в ігровій діяльності, прилучати малят до культурної спадщини народу.

Матеріали: зразки глиняного та дерев’яного посуду, лялька мотанка, писанки, клаптики тканини та стрічки.

1. Попередня робота:

Бесіди, розповіді вихователя, розглядання ілюстрацій, читання казок, оповідань, легенд.

2. Бесіда:

За допомогою ілюстрації, зразків глиняного та дерев’яного посуду, писанок, свищиків, ляльки мотанки ознайомити дітей з народною іграшкою.

3. Показ трудових прийомів:

Показати дітям як робити ляльку мотанку, розповісти як обрати тканину, стрічку, щоб зробити «берегиню», «бажанку», «сувенір-подарунок», «іграшку».

4. Практичні дії:

Діти разом з вихователем виготовляють іграшки обереги, ляльки мотанки. (Вихователь наголошує, що їх потрібно робити з гарним настроєм, добрими думками. Нагадати дітям, що обличчя таким лялькам не малювали, а малювали хрест (символ сонця)).

5. Ігри:

Запропонувати дітям погратися народними іграшками.

Заняття № 3

Тема: «З чого зроблений одяг?»

Мета: Познайомити дітей з різними природними матеріалами з яких виготовляють одяг: льоном, вовно, бавовною та шовком.

Матеріали: сировина з якої виготовляють натуральні тканини: льон довгунець, бавовна, вовна, шовк.

1. Бесіда:

Демонстрація наглядного матеріалу по натуральним волокнам. Збагатити словник дітей новими словами: вовна, бавовна, льон, шовк.

З чого зроблений одяг?

Як ви гадаєте, з чого пошитий ваш одяг? Правильно, з тканини, а тканину з чого зроблено?

З ниток. А нитки з чого?

А нитки виготовляють з природних та штучних матеріалів. Природний матеріал дають рослини – льон, бавовник, шовкопряд, а також вівці, лами. А штучний матеріал людина виготовляє сама на підприємствах.

Найдавнішою тканиною є лляна.

1. Льон сіють, вирощують, косять та сушать.

2. Сухі стеблини льону намочують і відділяють довгі волокна.

3. Волокна вичісують від залишків стебел льону.

4. З волокон прядуть нитки.

5. З ниток тчуть тканину.

6. З тканини шиють одяг.

Заняття № 4

Тема: «Їжачок-кравець»

Мета: В ігровій формі познайомити дітей з професією кравця, розповісти про особливості роботи.

Матеріали: інструменти та приладдя для шиття, швейна машинка.

1. Бесіда:

Запропонувати дітям, розглянути ігрову картку під назвою «Їжачок-кравець», на якій розібрати особливості роботи.

2. Вивчення вірша за допомогою малюнків.

- виріжте картки-малюнки до вірша із вкладки з доклейками;

- читати рядки вірша, а дитина нехай розкладає малюнки;

- спершу декілька разів прочитайте вірш по рядках, звертаючи увагу дітей на картинки. Закрийте картками слова. Нехай діти спробують відтворити рядки лише по картинках;

- приклейте картки.

Кленовий лист узяв їжак

І написав на ньому так

Шию плаття, фартушки,

Шапки, шуби, кожушки.

Черевики й тапки

На чотири лапки

Усе, що шити проситься

Пошию-вік не зноситься!

(Валентина)

3. Заучування прислів’я:

- Не лінуйся, дівонько, рушник вишивати – буде чим гостей шанувати.

Заняття № 5

Тема: «Плетіння кісок»

Мета: Навчати дітей елементарним прийомам плетіння кісок. Виготовляти з дітьми закладки з декоративних кісок.

Матеріали: різнокольорові нитки різної товщини,зразки готових закладок.

1. Бесіда:

Продемонструвати дітям кольорові нитки різної товщини. Пояснити дітям, як підібрати нитки за кольором, щоб закладка була гарною.

2. Показ трудових прийомів.

На зразку, показати дітям процес плетіння косички в три нитки.

3. Практичні дії:

Запропонувати дітям спробувати самим сплести косичку, під наглядом вихователя.

4. Запитання до дітей.

Чи знають діти, де ще використовується процес плетіння кісок.

(косичка на голові у дівчаток; плетіння віночка; оздоблення борошняних виробів декоративними косичками з тіста; декоративні пояси.)

За допомогою малюнків та зразків готових виробів показати дітям оздоблення «косичкою».

5. Ігрова ситуація:

«Чия косичка довша?»

Плетіння кісок на швидкість з порівнянням у кого вийшла довша.

Заняття № 6

Тема: «Виготовлення закладок із шнурованою поверхнею»

Мета: Навчати дітей правильно протягувати нитки в отвори, підбирати шнурівки, в залежності від діаметра отвору та кольору закладки.

Матеріали: нитки, шнурівки, стрічки, картон.

1. Бесіда:

Розповісти дітям, що за допомогою ниток, шнурівки, стрічок можна скріпити будь-які деталі з різних матеріалів.

2. Показ трудових прийомів.

Продемонструвати дітям, як правильно протягувати нитки в отвори (знизу вверх, зверху вниз), запропонувати дітям зашнурувати дитячий черевичок.

3. Практичні дії.

Запропонувати дітям самим спробувати на заготовці закладки виконати шнурування, різними кольоровими шнурівками.

4. Ігровий момент:

Запропонувати дітям порівняти свої роботи і визначити найкращу.

Кiлькiсть переглядiв: 2392

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.